دانلود نمونه پروپوزال ارشد روانشناسی ورزشی

در نظریه شناخت اجتماعی فرض بر ایناست که افراد، یک رویکردی پویا در مورد پیامدهای رفتاری خود دارند که این امر کمک می کند تا کاری را بکنند که شخصا تصمیم به انجام آن گرفته اند. بعلاوه فرد دارای خود باوری هایی است که او را به سمت کنترل افکار، احساسات و عملکردهای خود سوق می دهد و در نهایت باعث می شود تا رفتار فرد تحت کنترل قرار گیرد (باندورا، ۱۹۸۶).

نباید باور های کارآمدی را با انتظارات پیامدی یا عقاید اشتباه گرفت. در حالیکه، باورهای خودکارآمدی، عقایدی است که یک فرد، در مورد توانایی خودش برای انجام رفتارهای خاصی دارد، انتظارات پیامدی، باورهایی است که طبق آن رفتارهای خاصی منجر به نتایج خاص می شوند (باندورا، ۱۹۷۷).

به بیان دیگر، انتظارات پیامدی به محیط فرد و باورهای خودکارآمدی به شایستگی فرد مرتبط می باشند، تشخیص کارآمدی نتیجه یک فرایند پیچیده ارزیابی خود فرد یا تیم است، که به منابع مختلف اطلاعات کارآمدی بستگی دارد (باندورا، ۱۹۹۰).

این منابع شامل دستاوردهای عملکردی گذشته با تجربیات موفق، تجارب مهارتی، تجربیات جانشینی، تشویق کلامی، حالات فیزیولوژیک و تصوری است باندورا، ۱۹۷۷: ۱۹۹۷؛ مادوکس، ه۱۹۹۵).

تجارب مهارتی: از بین تمام منابع، تجارب مهارتی یکی از موثرترین مؤلفه ها محسوب می شود. زیرا به بهترین نحو احتمال موفقیت فرد را نشان می دهد. اگر در گذشته، مردم موفق بوده اند، بر این باورند که به احتمال زیاد می توانند در آینده نیز موفق باشند (باندورا، ۱۹۷۷؛ ۱۹۸۶: ۱۹۷۷).

همانطور که موفقیت، می تواند حس کار آمدی ایجاد کند شکست نیز باعث تضعیف آن می شود.

تجربیات جانشینی: باورهای خودکارآمدی ورزشکارن انفرادی یا تیمی تحت تأثیر عملکرد سایر افراد و یا تیم ها و نیز ارزیابی عملکرد آنها قرار دارد. با استفاده از اطلاعات شناختی فرد از تلاش خود، احتمال پیشرفت وی را پیش بینی کند (مادوکس، ۱۹۹۵).

این تجربیات جانشینی، در پیشرفتهای مدلسازی شده کسب می شوند. بنابراین، مدلسازی ابزار مؤثری برای تقویت حس کارآمدی است. هنگامی که ورزشکاران، موفقیت دیگران، مخصوصا کسانی که خصوصیات مشابهی با آنها دارند، می بینید، باورهای کارآمدی خود آنها نیز بیشتر می شود. (باندورا، ۱۹۹۷).


موضوع این پروپوزال : خودکارآمدی ورزشی

توجه توجه : (به دلیل سوء استفاده سایت های زرد و نامعتبر از عنوان پروپوزال های جدید ما در سایت سطر اول، نمایش عنوان کامل پروپوزال تنها پس از خرید کامل فایل پروپوزال امکان پذیر است.)

فرمت پروپوزال : پروپوزال با فرمت WORD و قابل ویرایش

کد محصول : 3979




ما می توانیم جدیدترین و بهترین موضوعات پایان نامه و پروپوزال و مقاله را درباره مبحث بالا برایتان طراحی کنیم.

تماس با ما:

پیشنهاد موضوعات جدید پایان نامه روانشناسی و مشاوره و انجام حرفه ای پروپوزال :

  09011853901

satreaval12@gmail.com


گفتگوی مستقیم با ما در تلگرام

دانلود رایگان کتاب بانک موضوع پایان نامه و پروپوزال در کانال تلگرام


هزاران پروپوزال جدید اینجاست ... کلیک کنید