طبق مطالعه ای که توسط اليوتو هوسونه به منظور بررسی میزان رشد در خواندن صورت گرفت کودکانی که در خانواده های علاقه مند به مطالعه زندگی می کردند بیشتر رشد را داشتند و در مقابل کمترین میزان رشد مربوط به کودکان بود که در خانواده آنها تعداد کتابهای کمی وجود داشته و والدین توجه کمتری به سواد وخواندن نشان میدادند (یونگ، ۲۰۰۰، ص ۲۳۲).

یافته های این گونه تحقیقات شاهدی به تأثیر والدین در یادگیری و پیشرفت تحصیلی است. آگاهانیدن والدین از این موارد واگاه ساختن آنان از ممانعت در برخوردهای نادرست از جمله خودداری از انتظار بیش از حد و ممانعت از مقایسه فرزندان با دیگری ضرورت دارد. بنابراین مشاوران تحصیلی جهت ارائه اینگونه اطلاعات و همسو کردن والدین با اهداف تعیین شده جلساتی تشکیل می دهند.

در طی این جلسات اطلاعاتی در خصوص استعدادهای نهفته وضعیت پیشرفت تحصیلی فرزندان و نحوه یاری رساندن به آنها ارائه شده و برخوردهای نادرست گذشته مشخص شده و والدین را از ادامه چنین رفتارهایی منع می کنند.

همچنین می توان برنامه هایی به منظور تقویت حس اعتماد فرزند و ایجاد جوی توام با آرامش طرح و اجرا کرد. موفقیت این برنامه ها مشروط به همکاری اولیا است در صورتی که آنان به این موضوعات توجه داشت و در جلسات حضور مستمر داشته باشند و موارد خواسته شده را به اجرا درآورند تغییرات خواسته شده به وقوع می پیوندند (نوریچ، ۲۰۰۰) در این صورت احتمال موفقیت بسیار افزایش می یابد.


ما می توانیم جدیدترین و بهترین موضوعات پایان نامه و پروپوزال و مقاله را درباره مبحث بالا برایتان طراحی کنیم.

تماس با ما:

پیشنهاد موضوعات جدید پایان نامه روانشناسی و مشاوره و انجام حرفه ای پروپوزال :

  09011853901

satreaval12@gmail.com


گفتگوی مستقیم با ما در تلگرام

دانلود رایگان کتاب بانک موضوع پایان نامه و پروپوزال در کانال تلگرام


هزاران پروپوزال جدید اینجاست ... کلیک کنید