بر اساس تحقیقات، ملاتونین در بدن نوجوانان در مقایسه با بزرگسالان و کودکان دیرتر آزاد می شود و همین مسئله باعث بروز مشکلاتی در به خواب رفتن می شود. از این رو بهتر است نوجوانان از نورهای روشن ناشی از رایانه یا تلویزیون در نزدیکی ساعات خواب اجتناب کنند.

همچنین صبح ها قرار گرفتن در معرض نورهای روشن برای آنها مفید است. همین طور داشتن اوقات خواب و بیداری منظم به آنها کمک شایانی می کند. مشکلات خواب در نوجوانان می تواند ناشی از اوقات نامنظم خواب و بیداری باشد؛ از این رو یکی از راه حل های رفع مشکل یادشده سازگار ساختن نوجوان با یک الگوی خواب منظم است.

آموزش دادن به نوجوان در باره نحوه عملکرد چرخه خواب و بیداری یکی از راه هایی است که به او کمک می کند تا دلایل این محدودیت ها را درباره ساعات خواب و کارهایی که قبل از آن انجام میدهد بداند. آنها باید بدانند که انسان ها به الگوهای منظم خواب و بیداری نیاز دارند و هورمون ملاتونین، تنها در حدود ساعت نه شب و در نور کم ترشح می شود.

انجام بازی های هیجان انگیز رایانه ای، استفاده از تلفن همراه و تماشای تلویزیون تا پاسی از شب خوابیدن را به تعویق می اندازند (بلاندن، ۲۰۱۲). بهتر است اجازه ندهید که نوجوانان در اتاق خودشان رایانه، تلفن همراه یا تلویزیون داشته باشند؛ زیرا این موارد وسوسه هایی هستند که پرهیز از آنها در زمان خواب مشکل است.

همچنین در صورت استفاده نوجوان از اینترنت یا تلویزیون در اتاق خود والدین نمی توانند کنترلی بر آن داشته باشند. علاوه بر آن، چنانچه بر دسترسی نوجوانان به اینترنت نظارتی نشود، آنها در معرض خطر شکارچیان آنلاین و زورگوییهای سایبری خواهند بود.


ما می توانیم جدیدترین و بهترین موضوعات پایان نامه و پروپوزال و مقاله را درباره مبحث بالا برایتان طراحی کنیم.

تماس با ما:

پیشنهاد موضوعات جدید پایان نامه روانشناسی و مشاوره و انجام حرفه ای پروپوزال :

  09011853901

satreaval12@gmail.com


گفتگوی مستقیم با ما در تلگرام

دانلود رایگان کتاب بانک موضوع پایان نامه و پروپوزال در کانال تلگرام


هزاران پروپوزال جدید اینجاست ... کلیک کنید