این فرایند دردناک اساس سوگواری است و نیازمند امید و ایمان به اینده است تا فرد احساس کند باید برای آینده و زندگی خود تلاش کند. زندگی با شک و تردیدهای بیماری ام اس نیازمند روش جدید برای کنار آمدن با محیط اطراف است؛ امتناع از پذیرش این عدم قطعیت ها باعث مشکلات متعددی می شود.

تلاش برای کنترل موارد غیر قابل کنترل آسایش زندگی روزمره یا روابط را برهم زده و منجر به فقدانهای غیرضروری می شود. مثلا، الكل مصرف می کنند تا احساس گناه ناخواسته را کنترل کنند، اما خود الكل باعث مشکل می شود.

اجازه ندادن به بیمار ام اس برای گرفتن تصمیم های شخصی در مورد درمان، شاید ظاهرا کنترل عدم قطعیت شرایط به نظر برسد، اما در حقیقت منجر به مشکلات زیادی در خانواده می گردد و به بهبود مدیریت ام اس کمک نمی کند. علی رغم این که پذیرش کمک منجر به کنترل بیشتر می شود، عموما چون همه می خواهند بر زندگی خود کنترل داشته باشند دست رد بر سینه هرگونه کمکی می زنند.

واضح و روشن است که عدم قطعیت و کنترل به وابستگی ربط دارند و این مساله برای اغلب افراد محرز است. وقتی تجربه وابستگی در کودکی تجربة خوب و شادی نباشد در بزرگسالی از وابستگی می ترسیم. برخی افراد طوری صحبت می کنند که گویا می شود کاملا مستقل از اطرافیان باشند، به ویژه وقتی نمی توانند به سایرینی که باید تحت حمایتشان قرار بگیرند اعتماد کنند.

مفهوم استقلال نوعی انکار عدم قطعیت دردناک از وابستگی به افراد غیر قابل اعتماد است. بیماران نیازمند کمک هستند تا فقدان های گذشته ناشی از توهم قطعیت، کنترل، و دیدگاه بچه گانه از «استقلال» را فراموش کنند.

من خودم در مورد این مفهوم با بیماران صحبت کردم و مفهوم جدیدی از وابستگی عاقلانه بزرگسالی» دریافتم. تشخیص این که بزرگسالان می توانند از وابستگی متقابل لذت ببرند مهم بود چون غم و ناراحتی برای از دست دادن رابطه که در آن وابستگی منبع درد است رخ می دهد.


ما می توانیم جدیدترین و بهترین موضوعات پایان نامه و پروپوزال و مقاله را درباره مبحث بالا برایتان طراحی کنیم.

تماس با ما:

پیشنهاد موضوعات جدید پایان نامه روانشناسی و مشاوره و انجام حرفه ای پروپوزال :

  09011853901

satreaval12@gmail.com


گفتگوی مستقیم با ما در تلگرام

دانلود رایگان کتاب بانک موضوع پایان نامه و پروپوزال در کانال تلگرام


هزاران پروپوزال جدید اینجاست ... کلیک کنید