شباهت دوم: هر دو دیدگاه، بخشش را در بهداشت روانی مؤثر می دانند.
قرآن کریم مستقیما اصطلاح بهداشت روانی را مطرح نمی کند، اما کاهش خشم (آل عمران، ۱۳۴)، که مقدمه عفو است و همچنین افزایش صلح (شوری، ۴۰)، افزایش تشکر فرد خطاکار (بقره، ۵۲)، که همان افزایش بهزیستی روانی است را بیان می کند و حرکت به سوی انسان کامل را نتیجه بخشش می داند.
شباهت سوم: روان شناسی معتقد است که بخشش می تواند به عنوان ابزاری در خدمت درمان اختلالات روانی قرار گیرد.
قرآن کریم بحث درمان اختلالات روانی را به شیوه روان شناسی مطرح نکرده، اما منکر تاثیر بخشش در بهزیستی روانی نیست، می توان استنباط کرد قرآن کریم نیز موافق استفاده بخشش به عنوان ابزاری در کمک به انسان در درمان اختلالات روانی است.
موضوع پیشنهادی پروپوزال روانشناسی :
بررسی اثر بخشی بخشش بر بهداشت روانی و بهزیستی روانشناختی در افراد دارای اختلالات روانی