در واقع، پیشینه روشن می سازد که بازی ها دارای کیفیت هایی هستند که می توانند یادگیری دانش آموزان را با فراهم کردن تجربیات چالش انگیز تسهیل سازد که رضایت درونی را ارتقاء می دهد و فرصت هایی برای یادگیری معتبر از طریق قادر ساختن فراگیران به اکتشاف آزادانه در محیطی بی خطر فراهم می کند. با توجه به غایت بازی و اینکه چطور ساخته می شوند دو نوع بازی های آموزشی ۱۲۷ (عموما بازی به عنوان بازی: Game as play) و بازی های تعلیمی۱۲۸ بازی به عنوان عملکرد ویژه از یادگیری مدرسه) وجود دارد. اولی غایت های آموزشی دارد ولی غیررسمی اند۱۲۹ و کاربرد غیررسمی ۱۳۰ دارند و در هر جا و هر زمانی، با یا بدون نظارت بزرگسالان قابل استفاده اند. بازی های آموزشی بازی هایی هستند که به طور واضح برای یک هدف آموزشی طراحی شده اند یا ارزش ضمنی یا ثانوی آموزشی دارند، که برای آموزش مردم در موضوعات مشخص، گسترش مفاهیم، تقویت رشد و فهم یک رویداد تاریخی یا فرهنگ، یا کمک به یادگیرندگان در کسب یک مهارت در خلال بازی طراحی شده اند.
موضوع پیشنهادی پروپوزال روانشناسی :
بررسی اثربخشی بازی درمانی بر اختلال یادگیری و گسترش مفاهیم دانش آموزان ابتدایی