ولی وقتی "اپل کامپیوتر بازی آموزشی "ليموناد استند " را برای اپل دو در سال ۱۹۷۹ منتشر کرد، آموزش دهندگان و شرکت هایی نظیر برودر باند و شرکت یادگیری ، بازی های رایانه ای را به عنوان راهی تازه جهت درگیر ساختن دانش آموزان به رسمیت شناختند. و در سال ۲۰۰۳ بود که جیمز جی در کتاب خود با عنوان بازی های ویدیویی در حال آموزش فرزندان ما هستند" فواید بسیاری از بازی های ویدیویی در یادگیری را روشن ساخت. از آن به بعد بازی ها به عنوان رسانه قدرتمند در یاددهی و یادگیری از توجه و پشتیبانی روزافزونی برخوردار شدند.
موضوع پیشنهادی پروپوزال روانشناسی :
رابطه بین بازی کامپیوتری و رسانه های آموزشی با یادگیری دانش آموزان ابتدایی