موضوع پیشنهادی جدید پایان نامه روانشناسی درباره بازی

بازی های جدی نقشی فراتر از مفرح ساختن و جذاب ساختن ظاهری امور یادگیری جدی که خاصیت غیربازی را دارند، بر عهده دارد. آنها امور یادگیری را به فرآیندی تبدیل می کنند که مانند بازی است و اساسا تجربه فراگیر را تغییر می دهد (کویین و نیل ، ۲۰۰۸) (به نقل از اوبیکولو و رید۸۶، ۲۰۱۲).

بازی های جدی به عنوان بازی های دیجیتالی تعریف شده اند که آموزش داده، مهارت آموزی و اطلاع رسانی می کنند. این بازی ها برای اهدافی فراتر از سرگرمی، لذت و تفریح طراحی شده اند.

قصد اولیه بازی جدی، ترکیب کردن ابعاد جدی (یادگیری، آموزش و ...) با ابعاد بازی کردن در بازی های دیجیتال است (سورنسن و مییر ، .(۲۰۰۷ به عنوان یک مثال از بازی های جدی می توان به ایکاتونز استناد کرد (روسا، آنا، لاریس و آنتونیو ، ۲۰۰۲).

هدف اصلی این بازی برانگیختن و کمک به کودکان در ساختن دانش از مفاهیم ریاضی و بهبود منطق ریاضی آنهاست. اهداف آموزشی گنجانده شده در بازی مربوط به مفاهیم و عملیات ریاضی از قبیل شمردن، جمع، تقسیم و ... است (به نقل از خنیسیا، اسالميا و جمنیا ، ۲۰۱۵).


موضوع پیشنهادی پروپوزال روانشناسی :

مقایسه اثر بخشی بازی جدی و بازی های تفریحی بر استرس و عملکرد تحصیلی و مهارت حل مسئله دانش آموزان مقطع متوسطه اول