در تحقیقی که میسیرلاکی و پاراسکوا (۲۰۰۷) انجام دادند به این نتیجه رسیدند که بین زمانی که برای بازی کردن بازی های دیجیتالی صرف می شود و پرسشنامه ای که عزت نفس را می سنجد مخصوص این سؤال که به اندازه بقیه مردم ارزشمند هستم، رابطه معنادار وجود دارد. در مطالعه ای که کلول و پاینر (به نقل از پاکت چی، ۱۳۹۰) در بین ۲۰۴ دانش آموز در لندن انجام دادند، متوجه شدند که در میان دخترها، انجام بازیهای رایانه ای، ارتباطی با عزت نفس نداشته است. اما در میان پسرها، رابطه منفی بین عزت نفس و تعداد دفعات پرداختن به بازی یافت شد. سالگوئرو ۲۰۰۲) با استفاده از "پرسشنامه خود ارزیابی روزنبرگ" به بررسی رابطه بین بازی های رایانه ای و عزت نفس پرداخت و دریافت که استفاده زیاد از بازی های رایانه ای، با عزت نفس کمتر همراه است و بازیکنان قهار، به طور معناداری نمره کمتری از پرسشنامه خود ارزیابی گرفتند.
موضوع پیشنهادی پروپوزال پایان نامه روانشناسی :
بررسی رابطه عزت نفس و یادگیری با بازی های رایانه ای در نوجوانان دختر و پسر