موضوع جدید برای پروپوزال پایان نامه روانشناسی بالینی

نشان داد که «۸/۸۱» درصد از آنها وسیله بازی رایانه ای در منزل دارند و «۸۱/۸۹ درصد آنها در معرض تجربه مداوم آن هستند. این اعتقاد وجود دارد که بازیهای مذکور، مکمل بازیهای واقعی هستند و همچون تماشای تلویزیون و حتی بیشتر، فرصت زیادی برای یادگیری در گروه همسالان فراهم می سازند. برخی از یافته ها حاکی از آن است که این بازیها اطلاعات و مهارتهای عملی بسیار بیشتری از روشهای معمولی، به نوجوانان عرضه میدارند که قابل مقایسه با سایر روشهای یادگیری نیست . به همین خاطر، هم اکنون بسیاری از برنامه های اجتماعی برای پیشگیری از مصرف مواد مخدر و آلوده شدن به ویروس ایدز در کشورهای اروپایی و آمریکایی، از طریق این بازیها آموزش داده میشوند .

تحقیقات متعددی در خصوص علل گرایش نوجوانان و کودکان به بازی رایانه ای ویدیویی در کشورهای غربی صورت گرفته اند که همه به جنبه های روان شناختی نظیر: مهیج بودن، رقابتی بودن، جالب و هیجان انگیز بودن و خوشایند بودن و هم به جنبه های جامعه شناختی چون: تقویت حس مشارکت و همکاری، تعامل گروههای هم سال، ملاقات با دوستان و تشکیل خرده فرهنگ همسالان اشاره داشته اند


موضوع پیشنهادی پروپوزال پایان نامه روانشناسی :

اثر بخشی آموزش بازی درمانی بر یادگیری مهارت های ارتباطی و رفتارهای پرخطر در نوجوانان