بازی هایی که بر این اصل یادگیری طراحی شده اند عموما به بازیکن، تکلیف یا مهارتی را ارائه می کند که باید برای تسلط یا پیروزی در آن، تکرار شود و پس از دستیابی به هدف، پاداشی دریافت می کند. چنین بازی هایی، بازی های ممارست و مهارت نامیده می شوند. معمولا سرگرم آموزها جزء این دسته محسوب می شوند. چون این تکالیف دارای انگیزه بیرونی هستند، یادگیری به عنوان انتقال در نظر گرفته می شود تا سازندگی (گود و برافی ۱۶۷، ۱۹۹۰). به همین ترتیب، ویژگی دیگری از این نوع بازی ها آن است که برای پرورش در نظر گرفته می شوند تا کسب درک عمیق یا مفاد مهارتی، در حالی که بعید است فرصتی برای انتقال یادگیری، به جا گذاشته باشند.


موضوع پیشنهادی روانشناسی :

مقایسه تاثیر بازی مهارتی و بازی های آنلاین بر یادگیری درس ریاضیات مقطع ابتدایی