در این بازی ها، بسیاری از مفاهیم فضای واقعی نظیر: کنش و تعامل، قواعد و هنجارها و خود فرد و دیگری را می توان یافت. کاربران الکترونیکی، به عنوان کنشگر واقعی وارد فضای مجازی میشوند. در این فضا، نقشها و قواعد مجازی متنوعی که عمدتا بر اساس فضای واقعی شبیه سازی شده اند، وجود دارند. قابلیت تغییر شرایط، وارد کردن متغیرهای گوناگون برانجام کنشهای متفاوت در فضای این نوع بازیها، گرایش نوجوانان و کودکان را به این گونه بازیها چند برابر کرده است .
موضوع پیشنهادی پروپوزال پایان نامه روانشناسی :
رابطه بازی درمانی الکترونیکی و کار گروهی با قابلیت تغییر شرایط در کودکان پرخاشگر