پیشنهاد موضوع جدید پروپوزال پایان نامه روانشناسی ورزشی

امروزه متخصصان این امر را تا حدودی برطرف کرده اند و سعی دارند که این بی تحرکی را تا حدودی بهبود ببخشند، از جمله شرکتهای تولید بازی وسایلی را تولید کرده اند که به دستگاه یا رایانه وصل میشود و فرد باید عین آن حرکاتی را که در بازی انجام میشود را انجام دهد مثلا در بازی تنیس روی میز کاربر وسیله ای مانند راکت را در دست میگیرد که به جای فشردن دکمه باید این وسیله راکت مانند را تکان داده و تحرک داشته باشد تا در جریان بازی موفق شود. البته در اینکه بازیهای رایانه ای باعث کم تحرکی میشوند شکی نداریم. اما اگر زمان این بازیها مدیریت شود مشکلی بوجود نمی آید. انجام بازیهای رایانه ای بسیار مهیج است و بازیکنان را مسقتیما درگیر میکند تا اهرم و دکمه های گوناگونی را بکار ببرد. پاسخ های فیزیولوژیک مربوط به انجام بازیهای رایانه ای در سال ۱۹۹۱ توسط سگال و دتیز بررسی شد. آنها پاسخهای سوخت و سازی و همچنین پاسخهای قلبی –عروقی را در ۳۲ آزمودنی که بازیهای رایانه ای معروفی انجام میدادند بازبینی کردند آنها فهمیدند که آزمودنیها نسبت به جریان انجام بازی نه تنها ضربان قلب آزمودنیها افزایش مییابد بلکه مصرف اکسیژن و تولید دی اکسید کربن نیز افزایش یافته است و میزان حجم تنفسی آنها نیز افزایش مییابد. افزایش میزان سوخت و از بدن نیز از دیگر مواردی بود که این دست از پژوهشگران آنرا تأیید نمودند.


موضوع پیشنهادی پروپوزال پایان نامه روانشناسی :

مقایسه سلامت روان و مهارت های ارتباطی با رفتارهای حرکتی در نوجوانان علاقمند به بازی های رایانه ای ایستا و پویا