بازیسانی می تواند ابزاری ارزشمند برای ارزشیابی تکوینی، یا ارزشیابی برای نظارت بر یادگیری دانش آموز باشد.... در آن صورت آموزش دهندگان با سهولت بیشتری می توانند پیشرفتی را که دانش آموزان در کلاس داشته اند را درک کنند و دانش آموزان می توانند فهم بهتری از اینکه چرا این موضوع را یاد می گیرند و این یادگیری به کجا می انجامد، کسب کنند. استفاده از یک نشان به عنوان پاداش برای پایان یک واحد محتوا مشابه ارزیابی پایانی است در حالی که استفاده از یک مجموعه از نشانها برای گام های کوچک تر که به هدف بزرگ تری منجر می شود شبیه به ارزیابی تکوینی است. برخی آموزش دهندگان نظیر شلدون (۲۰۱۲)، از مفهوم مبارزه اصلی (مانند امتحان پایانی) به عنوان عنصری از بازی که به مانند ارزیابی پایانی است استفاده می کند. در اصطلاح مربوط به بازی های ویدیویی مبارزه اصلی چالشی است در پایان یک فصل از بازی که مستلزم آنست بازیکن شایستگی در مهارتهای بازی را نشان دهد تا به بازی ادامه دهد. ایده تشویق کردن دانش آموزان به بازی کردن یک گیم و سپس استفاده از نتایج بازی به عنوان نمره دانش آموزان ایده جالبی است ولی مشکل اصلی در ارتباط با مفاهیم مطرح شده در مورد بازی کردن و شکست دارد که به ندرت بیان می شود.
موضوع پیشنهادی پایان نامه روانشناسی :
مقایسه اثر بخشی بازیسانی درمانی و موسیقی درمانی بر افزایش علاقه تحصیلی و کاهش افت تحصیلی در مقطع ابتدایی شهر ...