بازی هایی که هدف آموزشی ندارند و صرف استفاده از بازیهای رایانه ای خود نوعی یادگیری است (عطاران، ۱۳۸۳). بازی میتواند بصورت فردی، گروهی، با همکاری یا بصورت رقابتی انجام شود. محتوا و بافت بازیها علایق و جوانب اکثریت گروه را منعکس می کنند. از اینرو، در خیلی از بازیها که نقشهای بیشتر انسانها هستند مثال: نشان دادن شایستگی ها در ورزش، مأموریتهای خطرناک برای پس گرفتن چیزی یا جمع آوردن اشیا یا نقاب یک جنگجو یا قهرمان بصورت زدن و بکار گرفتن راهبردی برای برنده شدن در بازیهای رایانه ای از فناوریهای پیشرفته برای نمایش واقعی یا تجسم تخیلات استفاده میشود.
موضوع پیشنهادی پروپوزال پایان نامه روانشناسی :
بررسی اثر بخشی بازی های رایانه ای بر رشد توانایی های ذهنی و پیشرفت تحصیلی و تفکر خلاق